Bingo vs Konzum/Merkator

Bingo vs Konzum/Merkator

PostPostao/la admin » Sub vel 09, 2019 1:18 pm

windows7sevn.org Facebook Share
Kompanija Bingo prestigla je Konzum po prodaji u 2016. godini te zauzela tron tržišnog lidera u Bosni i Hercegovini, kazuju podaci međunarodne organizacije za istraživanje tržišta Euromonitor.
Ugledna međunarodna organizacija za istraživanje tržišta Euromonitor objavila je izvještaj za 2016. godinu u kojem se navodi da je u Bosni i Hercegovini povećan interes velikih investitora za ulaganje u maloprodaju, što je rezultat stabilnosti te oblasti u odnosu na cjelokupnu bh. ekonomiju.

Uz ostalo, u izvještaju se navodi da je maloprodajni sektor nastavio rast prošle godine, zahvaljujući solidnim ekonomskim kretanjima, rastu posjeta Bosni i Hercegovini i tehnološkom napretku.

Vječiti rivali

Ekonomisti Euromonitora navode da je dosadašnji trend ostao nepromijenjen, a to je konsolidacija najvećih trgovačkih lanaca koji preuzimaju male trgovine. Dvije kompanije su se odvojile od ostatka konkurencije, regionalni lanac Konzum i domaći Bingo.

"Ova dva igrača imaju znatnu finansijsku pomoć od velikih institucionalnih investitora i bankarskih konzorcija koji su prepoznali potencijal maloprodajnog tržišta u Bosni i Hercegovini“, navodi se u izvještaju Euromonitora.

Također se navodi da je prošle godine domaći trgovački lanac Bingo prvi put preuzeo lidersku poziciju od regionalnog trgovačkog lanca Konzum na bh. tržištu. Dok je Bingo kao glavne prednosti koristio niske cijene i podršku domaćim proizvodima, Konzum je korist sticao od atraktivnih lokacija u urbanim oblastima. Konzum gubi bitku s Bingom u prehrambenom sektoru pa će se vjerovatno više orijentisati na veleprodaju, neprehrambeni sektor i internet prodaju.

Podsjećamo, podaci iz 2015. godine kazuju da je Konzum tada bio lider, s ostvarenim prihodima od 849.962.319 KM, u odnosu na Bingo Tuzla koji je tada imao ukupne prihode od 803.433.657 KM. No, Bingo je u 2015. zabilježio rast prihoda od 42 posto, a Konzumovi prihodi rasli su za 22 posto, što je već tada ukazivalo da bi Bingo uskoro mogao postati lider na tržištu.

Drugi ključni parametar nakon ukupnih prihoda svakako je dobit. Bingo, naime, već godinama ima višestruko veću dobit, odnosno zaradu od Konzuma. Tako je, naprimjer, 2014. godine dobit Konzuma bila svega 4.376.400 KM, dok je dobit Binga bila skoro deset puta veća i iznosila 40.228.294 KM.

Novi trendovi

U izvještaju se navodi da je primjetan trend da prodavnice koje nude neprehrambenu robu sele svoje radnje s ulica u tržne centre, što je i logično s obzirom na to da ljudi na ulicama obično idu za svojim poslom. Šetaju, idu na ručak ili se druže, dok u šoping centrima najčešće kupuju, zbog čega je ovaj trend logičan.

Navodi se također da će maloprodajni trgovački lanci nastaviti ekspanziju u neprehrambenom sektoru, čime će utjecati na rezultat kompanija koje se bave isključivo neprehrambenim proizvodima, odnosno oduzet će im dio kolača.

Također, jedan od trendova koji je prepoznat na bh. tržištu je internet prodaja, a navodi se da je to sektor s najviše potencijala, ali i da nijedan domaći i strani lanac nije do sada našao "pravu formulu" kako da uspješno adaptira i privuče domaće kupce.
https://www.klix.ba/biznis/finansije/eu ... /170307011
ne zna primitivizam šta je minimalizam

Slika
Avatar korisnika
admin
Site Admin
 
Postovi: 5710
Pridružen: Sub pro 29, 2012 2:09 pm
Lokacija: Tuzla, Bosna

Re: Bingo vs Konzum/Merkator

PostPostao/la admin » Sub vel 09, 2019 1:30 pm

Image


Prihodi kompanije Bingo u 2017. godini prešli milijardu KM, Konzum pao za 29 posto

Prema izvještajima tri najveća trgovačka lanca u Bosni i Hercegovini o poslovanju za 2017. godinu, prihodi kompanije Bingo prešli su milijardu KM, dok su Konzumovi pali za 29 posto u odnosu na 2016. Samo je Bingo zabilježio pozitivnu operativnu dobit, dok su Mercator i Konzum godinu završili u milionskim minusima.

Ukupni prihodi tuzlanskog Binga za 2017. godinu iznose 1,03 milijardi konvertibilnih maraka, što predstavlja rast za više od 13 posto u odnosu na 2016. godinu kada je zabilježen prihod od 911 miliona konvertibilnih maraka.

Operativna dobit za 2017. godinu iznosila je 89,4 miliona KM, što predstavlja rast od 8,6 posto u odnosu na 2016. godinu kada je prihod bio 77,9 miliona KM.

Odnos rashoda i prihoda je gotovo isti već tri godine. On je 2015. bio 91,1 posto, dok je 2016. i 2017. godine iznosio 91,4 posto.

Uspjeh kompanije Bingo može se izraziti i kroz prihod po zaposlenom koji na godišnjem nivou iznosi 162.110 KM, što je za oko 400 KM manje u odnosu na 2016. Također, prosječan trošak plaće po zaposlenom na godišnjem nivou iznosi 11.414 KM, što je za oko 300 KM manje u odnosu na 2016. godinu. Bingo na plate uposlenika izdvaja 7 posto prihoda, dok je 2016. godine taj procent iznosio 7,2 posto. Rashodi kompanije su 946 miliona konvertibilnih maraka

Prihodi Konzuma za 2017. godinu iznose 521 milion konvertibilnih maraka, što predstavlja pad od 29 posto u odnosu na 2016. godinu kada je zabilježen prihod od 740 miliona konvertibilnih maraka.

Operativna dobit za 2017. godinu je negativna i iznosi minus 41 milion KM, što predstavlja pad od 7,9 posto u odnosu na 2016. godinu kada je prihod bio negativnih 36 miliona KM.

Odnos rashoda i prihoda je 2015. godine bio 98 posto, 2016. je bio 105 posto, a 2017. godine je iznosio 108 posto.

Uspjeh Konzuma može se izraziti kroz prihod po zaposlenom koji na godišnjem nivou iznosi 153.351 KM, što je za oko 26.000 KM manje u odnosu na 2016. Također, prosječan trošak plaće po zaposlenom na godišnjem nivou iznosi 14.426 KM, što je gotovo isto u odnosu na 2016. i 2015. godinu. Konzum na plate uposlenika izdvaja 9,4 posto prihoda, dok je 2016. godine taj procent iznosio 8 posto. Rashodi Konzuma su 563 miliona konvertibilnih maraka.

Godišnji prihodi Mercatora za 2017. iznose 70,6 miliona konvertibilnih maraka, što predstavlja rast za 59 posto u odnosu na 2016. godinu kada je zabilježen prihod od 44 miliona konvertibilnih maraka.

Operativna dobit za 2017. godinu je negativna i iznosi minus 3 miliona KM, što predstavlja pad od 4,4 posto u odnosu na 2016. godinu kada je prihod bio pozitivnih 1,3 miliona KM.

Odnos rashoda i prihoda je 2015. godine bio 95 posto, 2016. je bio 97 posto, a 2017. godine je iznosio 104 posto.

Uspjeh Mercatora izražava se kroz prihod po zaposlenom koji na godišnjem nivou iznosi 163.815 KM, što je za oko 120.000 KM manje u odnosu na 2016. Također, prosječan trošak plaće po zaposlenom na godišnjem nivou iznosi 12.710 KM, što je za oko 2,5 hiljade KM više u odnosu na 2016. godinu. Mercator na plate uposlenika izdvaja 7,8 posto prihoda, dok je 2016. godine taj procent iznosio 3,6 posto. Rashodi su 73,6 miliona konvertibilnih maraka.
https://www.klix.ba/biznis/privreda/pri ... /180517024
ne zna primitivizam šta je minimalizam

Slika
Avatar korisnika
admin
Site Admin
 
Postovi: 5710
Pridružen: Sub pro 29, 2012 2:09 pm
Lokacija: Tuzla, Bosna

Re: Bingo vs Konzum/Merkator

PostPostao/la admin » Pon tra 29, 2019 9:47 pm

Rekordna godina: Bingo ne prestaje rasti!

Kompanija Bingo Tuzla ne prestaje rasti, što pokazuju i podaci o poslovanju u 2018. iz koji se vidi da je firma ostvarila još jednu rekordnu godinu, piše BiznisInfo.
Prema podacima najveće bonitetne agencije u državi, LRC-a, Bingo je u 2018. godini imao prihode od milijardu i 107 miliona KM (precizno 1.107.404.065 KM). Osim toga, Bingo je imao operativnu dobit od 92,4 miliona KM.

Ovim je nastavljen višegodišnji kontinuirani rast Binga, a BiznisInfo podsjeća kako su se kretali prihodi kompanije u posljednjih 5 godina (podaci iz baze analitičke kuće Bisnode BH).

Neto dobit
– 33.834.024 KM
– 40.228.294 KM
– 56.188.628 KM
– 67.451.635 KM
– 72.443.178 KM
Dakle, prošlogodišnji rezultat je nastavak kontinuiranog razvoja tuzlanske kompanije. Bingo je lider na maloprodajnom tržištu BiH i kontinuirano gradi nove tržne centre širom BiH.

Osim toga, kompanija ulaže i u proizvodni sektor i to u raznim oblastima, od proizvodnje razne vrste hrane do namještaja itd.

Bingo investira i u druge sektore pa je tako, između ostalih, kupio i kompaniju Ingram Srebrenik koja se bavi proizvodnjom, preradom i prometom građevinskog materijala.

U jednom svom ranijem intervjuu, vlasnik Binga Senad Džambić je otkrio tajnu uspjeha.

– Vidite, ne sakupljam novac i ne deponujem ga u strane banke. Sve što zarađujemo, mi odmah investiramo i širimo se dalje. Želimo da u svakom kutku BiH imamo neki svoj objekt. I idemo tom cilju sve bolje – otkrio je Džambić prije nekoliko godina u intervjuu za jedan bh. list.

Džambić je tada ispričao i kako je sve počelo.

– Prije rata, negdje 1985. godine, dvojica braće i ja imali smo košnice. Bilo je tu nekih 120 košnica na autobusu. Godišnje smo znali proizvesti i do 30 tona meda. Prije rata radio sam u rudniku, a držao sam i bilijare i flipere. Kasnije sam uveo i poker-aparate. Od 1985. bavio sam se time i nastala je firma. Asocijacija na „Bingo“ potječe iz tog vremena. Nisam dobio novac na lutriji pa uložio. Počelo je i razvijalo se ovako kako vam pričam. Zaradimo nešto i odmah uložimo i sve tako – kazao je Džambić u ranijem intervju.

Bingo je danas najveća domaća privatna kompanija u Bosni i Hercegovini.

Autor: BiznisInfo

https://www.biznisinfo.ba/rekordna-godi ... aje-rasti/
ne zna primitivizam šta je minimalizam

Slika
Avatar korisnika
admin
Site Admin
 
Postovi: 5710
Pridružen: Sub pro 29, 2012 2:09 pm
Lokacija: Tuzla, Bosna

Re: Bingo vs Konzum/Merkator

PostPostao/la admin » Sri srp 10, 2019 8:58 am

ne zna primitivizam šta je minimalizam

Slika
Avatar korisnika
admin
Site Admin
 
Postovi: 5710
Pridružen: Sub pro 29, 2012 2:09 pm
Lokacija: Tuzla, Bosna


Vrati se na: Ekonomija BH

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 0 gostiju