O koridoru 5c i izgradnji auto-cesta u BH

pregled izgradnje AC po dionicama

Re: O koridoru 5c i izgradnji auto-cesta u BH

PostPostao/la admin » Čet tra 05, 2018 8:53 pm

windows7sevn.org Facebook Share
Vijeće ministara BiH utvrdilo je Prijedlog ugovora o finansiranju izgradnje Koridora Vc između BiH i Evropske investicijske banke (EIB), vrijedan 100 miliona eura, ili blizu 200 miliona KM.

Image

Novac je namijenjen izgradnji dijela nove dionice autoputa duge 20,9 km, Mostar Jug-Počitelj, koja uključujući tri poddionice, i to Mostar Jug-tunel Kvanj, tunel Kvanj-Buna i Buna – Počitelj.

Riječ je o kreditu alociranom na FBiH, s rokom otplate od 25 godina, uključujući šest godina grejs perioda.

Ukupno procijenjeni troškovi projekta za cijelu dionicu Mostar Jug-Počitelj su 227 miliona eura, odnosno oko 450 miliona KM. Od tog iznosa, kako je spomenuto od EIB-a će biti osigurano 100 miliona eura, kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) 60 miliona eura, ili oko 120 miliona KM, a Investicijskim fondom za Zapadni Balkan (IFZB) osiguran je grant 39 miliona eura, ili blizu 80 miliona KM, kao i iz vlastitih sredstva JP Autoceste FBiH ostalih 28 miliona eura, ili 55 miliona KM.

Prijedlog sporazuma sa Osnovama za njegovo zaključivanje bit će dostavljen Predsjedništvu BiH u daljnju proceduru, a za bh. potpisnika je predložen ministar finansija i trezora.

Kako smo uspjeli saznati, spomenutim kreditom EIB-a bit će finansirana isključivo poddionica tunel Kvanj-Buna. Zahvaljujući ovoj odluci uskoro bi trebao biti raspisan tender za izbor izvođača radova. Prije raspisivanja tendera neophodno je da ovaj ugovor o kreditu bude prihvaćen i na Prtedsjedništvu BiH, te da bude potpisan sa EIB-om. Petnaestak dana nakon potpisa tender bi trebao biti raspisan.

Što se tiče dionice Buna-Počitelj, tender je već raspisan, a odluka o tome ko će graditi ovu dionicu, koju će finansirati EBRD, trebala bi biti poznata za oko mjesec dana.

Dionica Mostar Jug-Buna, koja će biti finansirana grantom IFZB-a je još uvijek "na čekanju" kod ministrice finansija FBiH Jelke Milićević. Čeka se da ona da pozitivno mišljenje na sporazum o dodjeli granta, kojeg treba da prihvati Vlada FBiH, a zatim da bude proslijeđen Vijeću ministara, te Predsjedništvu BiH na potvđivanje.

"Na čekanju" je i sporazum sa OPEC-ovim fondom za međunarodni razvoj (OFID), o kreditu kojim treba da bude finansirana gradnja dionice Vranduk-Ponirak.

Što se tiče dionice Nemila-Donja Gračanica, koja se nalazi sjeverno od Zenice, za dionicu Vraca-Donja Gračanica je već raspisan tender. Za dionice Nemila-Vranduk i Ponirak-Vraca Vijeće ministara je dalo odobrenje za potpisivanje kreditnog sporazuma na prošloj sjednici. Za dionicu Ponirak-Vraca tender je već raspisan, ali je zaustavljen do potpisivanja sporazuma. za dionicu Nemila-Vranduk tender bi trebao biti raspisan nakon potpisivanja sporazuma sa Kuvajtskim fondom za arapski ekonomski razvoj (KFAED).

Na saglasnost Vlade FBiH, tačnije Ministarstva finansija FBiH, čekaju sporazumi o kreditiranju izgradnje dionica Poprikuše-Nemila, Tarčin-tunel Ivan, uključujući i izgradnju ovog tunela, te Mostar Sjever-Mostar Jug.

Osim toga, Uskoro bi trebalo stići odobrenje EIB-a za raspisivanje novog, trećeg po redu tendera za izgradnju dionice Počitelj-Zvirovići, kojeg je, zbog uplitanja politike u izbor izvođača radova, EIB dva puta poništavao.
https://faktor.ba/vijest/prikaz-izgradn ... nju-289861
ne zna primitivizam šta je minimalizam

Slika
Avatar korisnika
admin
Site Admin
 
Postovi: 5328
Pridružen: Sub pro 29, 2012 2:09 pm
Lokacija: Tuzla, Bosna

Re: O koridoru 5c i izgradnji auto-cesta u BH

PostPostao/la admin » Sub srp 21, 2018 2:29 pm

Terzić: Do kraja 2019. planiramo izgraditi još 100 kilometara autoputa
U ovom momentu, „Autoceste Federacije BiH“ mogu pokrenuti 1,07 milijardi eura vrlo povoljnih kreditnih sredstava za gradnju autoputeva. Uz taj novac, na raspolaganju ovog javnog preduzeća je i 90 miliona eura bespovratnih sredstava EU. Adnan Terzić, direktor „Autocesta“, u razgovoru za „Avaz“ detaljno je nabrojio projekte na kojima se trenutno radi te pripremljenu dokumentaciju, predtendere i tendere koji su u proceduri. Prema planu koji ima, do kraja naredne godine BiH bi mogla biti bogatija za makar još 100 kilometara autoputa na Koridoru 5C. – Tuneli Kvanj i Zenica, dionica od Počitelja prema Buni od 7,2 kilometra, nastavak autoputa Zenica u dužini od 5,3 kilometra, Vrace – Ponirak, 2,5 kilometara, Ponirak – Vranduk, 5,3 kilometra, Nemila – Vranduk, 5,6 kilometara, ponovljeni Počitelj – Zvirovići 11 kilometara… – nabraja Terzić. Računa koliko novca vrijede ne samo ti projekti i dolazi do cifre od 311 miliona eura. Ono što opterećuje ovu ustanovu jesu kompleksne procedure koje diktira ne samo zamršeni bh. sistem nego i banke koje finansiraju pojedine dionice. One se žele zaštititi mehanizmima koje ponekad naša zastarjela birokratija ne prepoznaje. – Dan je nekad mračan, kao najduži tunel. Nigdje svjetla. Sutra ti se ne mili doći na posao. A onda bljesne nešto, odblokira se projekt i svi živnemo. I onda, opet, neko zakoči. Mjesec dana drame dok se raspetlja nešto što uopće nije komplicirano – opisuje Terzić svoj posao. U šumi lotova, kilometara i miliona maraka i eura, direktor „Autocesta Federacije BiH“ crta dionice koje se grade. Želi dovršiti izlaz prema Hrvatskoj, na mostu Svilaj. No, mosta još nema. Hrvatska treba uraditi svoj dio posla. – Uradit će ga do septembra naredne godine. Naše je da mi svoje završimo i ne čekamo. Mi ćemo to ubrzo okončati. Ali, tu problemi ne prestaju – navodi Terzić. Ponosan je da se u ovom momentu radi na dodjeli ugovora na šest mjesta na planiranom Koridoru 5C – od Počitelja i Bune do Nemile i Vranduka. – Moramo spojiti Vlakovo. Ljudi koji s Mostarskog raskršća žele na autoputa, moraju na brzu cestu, ići prema Ilidži, pa se vratiti opet brzom cestom da bi izašli na autoput kod Vlakova. Ilidža je prelomila i sad možemo graditi – kaže Terzić. Od sredstava prikupljenih akcizama „Autoceste“ planiraju završiti spoj Vlakovo – Mostarsko raskršće. Dionica je kratka – 1,6 kilometara, ali vrlo zahtjevna i procijenjena je na 11 miliona eura. – To možemo i hoćemo sami uraditi. Nakon što se Upravni odbor Uprave za indirektno oporezivanje dogovorio, nama su pripala 64 miliona KM. Svaki fening ide u gradnju autoceste – ističe Terzić. | Preuzeto sa: https://tuzlanski.ba/infoteka/terzic-do ... -autoputa/
ne zna primitivizam šta je minimalizam

Slika
Avatar korisnika
admin
Site Admin
 
Postovi: 5328
Pridružen: Sub pro 29, 2012 2:09 pm
Lokacija: Tuzla, Bosna

Prethodni

Vrati se na: Izgradnja Auto-puteva u BH

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 0 gostiju