1530.g. putopis Benedikta Kuripešića

1530.g. putopis Benedikta Kuripešića

PostPostao/la admin » Uto sij 08, 2013 6:39 pm

windows7sevn.org Facebook Share
u knjizi Ivana Mužića:Vjera crkve bosanske, gdje se navode citati iz knjige Kuripešića
strana 100.
O stanovništvu donje Bosne govori ovako: "Dalje su u pomenutoj kraljevini Bosni našli tri narodnosti (Nationes) i tri vjere. Prvo su stari BOŠNJACI, koji su rimsko-kršćanske vjere, a tim je Turčin, kad je osvojio Bosnu, ostavio vjeru.


strana 101.
B.Kuripešić je, dakle, zaključio: stari BOŠNJACI su starosjeditelji i oni su rimokatolixi, a to su mogli biti najvećim dijelom posebno oni koji su pokršteni od početka XIII stoljeća do turskog osvajanja.


dole su originalni skenovi knjige


!
kliknuti na slike radi uvećanja

Muzic100.GIF
101.GIF


spomenuta knjiga Ivana Mužića se može pogledati i pročitati ovdje :violin:

Ovdje je potrebno napomenuti činjenicu da ta “donja Bosna” koju Kuripešić opisuje, je praktički Jajačka banovina, odnosno “turska Hrvatska” u kojoj je (kako je u fusnoti *277 i opisano izvršeno pod Ugarskom pokatoličavanje svog stanovništva, te stoga Kuripešić i vidi jedino Bošnjake katolike i na tome je OVDJE i poenta ! I to Bošnjake katolike, dakle nikakve Hrvate !!!
Kako je u fusnoti navedeno, bliže Sarajevu, dakle u “pravoj” Bosni su većinom Bošnjaci PATARENI !! odnosno mnogobrojni “infideles”(pagani) koji su po Mužiću lako bez problema mogli preći na islam !!
ZAKLJUČAK: usljed pokatoličavanja Bošnjaka ranijih krstjana u Jajačkog banovini, logično je da je Kuprešić zatekao i vidjeo jedino Bošnjake katolike, zatim Vlahe koje su turci doveli sa područja Smedervskog sandžaka, te same Turke (koji mnogi žele prikazati da su to Bošnjaci muslimani, a što veze nema s mozgom) za koje lijepo kaže da su u vojsci i administraciji (što Bošnjaci muslimani nikako nisu mogli biti)

originalni navodi iz knjige "Putopis kroz Bosnu" Benedikt Kuripešić,
su na strani 54.
izdanje Svjetlost, Sarajevo 1950.g.
strani 26. (sken stranice dole)
u reprintanom izdanju, Beograd 2001.g.


reprint Beograd 2001. https://www.scribd.com/document/8049089 ... ic-Putopis

Image

strana 26
Prije svega, Donja je Bosna vrlo brdovita, ima na sve strane velike šume, i, izuzev malo mjesta, slabo je, osobito na granici, obrađena, zbog toga što je Hrvati i drugi često plijene. Dok je bila još u hrišćanskim rukama, nisu vlasti dozvoljavale da se obrađuje ta zemlja. Ali otkad su Turci osvojili Jajce, počeo je veliki dio pomenute
Donje Bosne, koji je dugo ležao neobrađen, da se ponovo obrađuje.
Dalje, u pomenutoj kraljevini Bosni našli smo tri nacije i tri vjere. Prvo su starosjedioci Bosanci (Wossner);[76] oni su rimo-hrišćanske vjere. Njih je Turčin, kad je osvojio kraljevinu Bosnu, ostavio u njihovoj vjeri. Drugo su Srbi (Surffen), koje oni zovu Vlasima (Wallachen), a mi ih zovemo Zigen (Ćići, Čiči)[77] ili martolozima[78]. Došli su iz mjesta Smedereva (Smedraw) i grčkog Beograda
------------------
[76] Ovdje Kuripešić miješa vjeru i narodnost, pa od tri vjere pravi tri nacije. Bosanci (Wossner) nije naziv na narodnost, nego za stanovnike pokrajine Bosne, kao što su i nazivi Hercegovci, Dalmatinci, Istrani, Kranjci i slični nazivi za stanovnike tih krajeva. Kao što riječ Dalmatinac, Hercegovac, Istranin, Kranjac, Slavonac ne označuju narodnost, tako isto ni Bosanac (Bošnjak) nije ime naroda nego stanovnika Bosne.
[77] Na drugom mjestu, govoreći o Srbima u Gornjoj Bosni, zove ih Kuripešić: Zitzen. U Otenštajnskom rukopisu (izdanje 1910 godine) na tim mjestima stoji Zisttzen i Zitzen. Očito je da se ovdje misli na Čiče ili Ćiće. Tim imenom zvali su se stanovnici Ćićarije, kršovite oblasti u Istočnoj Istri (od Trsta do Kranjske), naseljene pravoslavnim Vlasima, doseljenim sa istočne strane Jadrana, iz Hrvatskog Primorja i Sjeverne Dalmacije. Slovenci su zvali Vlasima i one pravoslavne koji su se u XVI vijeku doselili iz Bosne i naselili u jugoistočnoj Kranjskoj, u Bujanovcima, Marindolu i Zumberku. To su upravo opštine na putu iz Ljubljane u Bosnu, kroz koje je prošao Kuripešić (Novo Mjesto—Metlika: — Mehovo). Zato Kuripešić i zove doseljene Srbe Ćićima, jer su iste vjere kao i oni.
[78] Martolozi su hrišćani krajišnici, graničarski vojnici, kojima je turska uprava dala neka autonomna prava; oni su imali dužnost, da očuvaju i brane državne granice. Mihajlo Konstantinović iz Ostrovice, koji je u XVI vijeku služio u turskoj vojsci, kaže za martoloze, da su imali mjesečnu platu ako su na konju jednu zlaticu (1.600 aspri) i da su nosili oružje kao i dobrovoljci u turskoj vojsci. [Str. 26]

strana 27
(griechisch Weussenburg)[79], a vjere su sv. Pavla (Sanndt Pauls)[80]. Mi ih držimo takođe za dobre hrišćane, jer ne nalazimo nikakvu razliku između njihove i rimske vjere.
Treća nacija su pravi Turci. To su naročito ratnici i činovnici, koji vrlo tiranski vladaju objema prije spomenutim nacijama, hrišćanskim podanicima. Njih (hrišćane) je turski car, da samo obrađuju zemlju, ostavio dosada u njihovoj vjeri (izuzev one koje mladost i lakoumnost navede da se poturče). Ostavio im je i njihove sveštenike, crkve i druge obrede.
Oni nisu bili dužni da od zemlje koju obrađuju daju kakav drugi porez, osim godišnje po jednu ugarsku forintu, tj. 50 aspri od svake kuće. Ali sada, ove godine, pošto je osvojio najveći dio Hrvatske i veliki dio Ugarske sebi potčinio, počeo je oba spomenuta hrišćanska vjerozakona da jače oterećuje i novim nametima, koje ćemo sada pobrojati kinji:
Najprije, on uzima svake godine, kao što je običaj u Turskoj, iz svakog mjesta ili kraja, treće, četvrto ili peto muško dijete ili dječaka. Pri tome bira najljepše i najokretnije, tako da se od oca i majke, iako imaju samo jedno dijete, oduzima i to dijete, ako je samo lijepo i okretno; dok se roditeljima, koji imaju po četvoro ili petoro djece, ako nisu lijepa i okretna, ostavljaju sva.
Drugo, on uzima svake godine od osobe, mlade i stare, osobiti porez od 30 ili 40 aspri.
Treće, on uzima po nekoliko aspri za svaku glavu stoke, na svaku njivu, vrt, livadu i vršaj; isto tako uzima i na svaka vrata u kući po nekoliko aspri. To radi tako, da se poneki put pretjera svaka mjera. Osim toga, Turčin ne da više da se crkve popravljaju
------------------
[79] To je njemački naziv za Beograd.
[80] Pod vjerom Sv. Pavla Kuripešić razumije sigurno pristalice istočnog pravoslavnog obreda, jer vjernike te vjere nalazi poslije i u Srbiji i u Bugarskoj i u Rumeliji. A to su bez sumnje istočnopravoslavni i hrišćani. [Str. 27]

strana 28
ili nove zidaju. Na taj način misli on da ih prisili da pređu na njegovu vjeru.
Zbog toga su pomenuti hrišćani obiju vjerozakona vrlo nezadovoljni, pa se može razumjeti da bi se vrlo rado odade preselili u hrišćanske krajeve. To se može naslutiti i po tome što su nama, kadgod smo dolazili do njihovih kuća, ne samo svoje kuće ustupali, nego nam se i mnogo tužili na sve nevolje što su trpjeli od velikog turskog zuluma (često su Turci pred nama nemilo tukli ne samo stare nego i mlade, pa i žene). Zato često nisu smjeli javno primiti od nas ništa. PrimaJi su samo ono što smo im kriomice davali. Uz to nam tajnim znacima govorahu da bi radije bili kod nas, nego ovdje.
Ah, koliko smo ih puta gledali kako i pred nama stoje sa skrštenim rukama, uzdišući i na nebo pogledajući, ne smijući s nama govoriti. Ali kad bi se po koji od njih našao s nama nasamo, govorio je: “Ah, koliko smo željno očekivali da nas Hristovom pomoći oslobodite! Htjeli bismo rado da se od ovoga tiranstva preselimo u vašu zemlju. Ali smo sada izgubili nadu, jer vidimo da se i vi morate pokloniti turskom caru i da k njemu idete sada da tražite mir”. Odgovarajući im, sažaljevasmo ih mnogo i tješismo boljom sudbinom i nadom. Dao Bog da svi oni, čija srca ne mogu ganuti nasilja Turaka, vide to! Tada bi doista imali sažaljenja sa ljudima, koje mi držimo za prave hrišćane, a koji, i pored neopisivih nevolja i velikih nasilja, ostadoše postojani u spasonosnoj hrišćanskoj vjeri.
Pomenuti hrišćani priznaju takođe da je veliki grijeh što vojuju protiv hrišćana. Ali, ma koliko vješto to izbjegavali, opet moraju nasilu da idu s Turcima protiv hrišćana. Ipak neće mnogi od njih da učestvuju u diobi plijena, a pričaju da malo koji od njih koji vojuju protiv hrišćana umire prirodom (pravom) smrću.
Ali ima i onih koji iz zlih pobuda i zlobe (kao što i kod nas ima zlih ljudi) rado idu protiv nas, pa i na tursku vjeru prelaze, govoreći: “Sada ćemo pomoći da i vas rastjeraju (satru)”. [Str. 28]
ne zna primitivizam šta je minimalizam

Slika
Avatar korisnika
admin
Site Admin
 
Postovi: 5183
Pridružen: Sub pro 29, 2012 2:09 pm
Lokacija: Tuzla, Bosna

Re: 1530.g. putopis Benedikta Kuripešića

PostPostao/la admin » Pon vel 08, 2016 10:29 am

Kuripešić jasno razlikuje i Bošnjake od Turaka


!
kliknuti na slike radi uvećanja


074 kuripesic o bosnjacima.JPG

111 Kuripešić jasno razlikuje Bošnjake.GIF


originalni navod iz knjige Kuripešića je na strani 36. u reprintanom izdanju, Beograd 2001.g.
Image
ne zna primitivizam šta je minimalizam

Slika
Avatar korisnika
admin
Site Admin
 
Postovi: 5183
Pridružen: Sub pro 29, 2012 2:09 pm
Lokacija: Tuzla, Bosna

Re: 1530.g. putopis Benedikta Kuripešića

PostPostao/la admin » Pon vel 08, 2016 10:33 am

takođe spominje Bošnjake i u Ugarskoj


!
kliknuti na slike radi uvećanja


1530 Kuripesic spominje Bosnjake u Ugarskoj.jpg
ne zna primitivizam šta je minimalizam

Slika
Avatar korisnika
admin
Site Admin
 
Postovi: 5183
Pridružen: Sub pro 29, 2012 2:09 pm
Lokacija: Tuzla, Bosna


Vrati se na: Historijski relevantni spomeni Bošnjaka

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 1 gost

cron