Desnik i Katera se ne nalaze U Bosni, nego PREMA Bosni

prvi spomen Bosne je u DAI pisanom oko 950.godine

Desnik i Katera se ne nalaze U Bosni, nego PREMA Bosni

PostPostao/la admin » Čet vel 07, 2013 6:03 pm

windows7sevn.org Facebook Share
Bookmark and Share

zastupnik teze o pogrešnom prevodu je Muhamed Hadžijahić
koji ističe da se ta dva spomenuta grada i NE nalaze U Bosni, već u Srbiji,
a to potkrepljuje činjenicom da je ustvari došlo do POGREŠNOG PREVODA grčkih prijedloga u rečenici,
pa je prevedeno U Bosni, a treba dakle, PREMA Bosni.

Nakon što je poimenično nabrojao 6 gradova «pokrštene» Srbije, Porfinogenit dodaje da se u Bosni nalaze dva naseljena grada, Katera i Desnik. Naziv Katera je romanskog, a Desnik slavenskog porijekla. Gotovo bez izuzetka prihvaćeno je mišljenje da je Katera dominantna uzvišica na jugoistočnom rubu Sarajevskog polja, sa desne strane Željeznice, u čijem je podnožju smješteno selo Kotorac. Što si tiče ubikacije utvrđenja Desnik, ona je u historiografiji ostala sporna.
Na temelju iznesenoga Porfinogenitova podatka zaključivalo se da je Bosna BILA DIO Srbije. Međutim, to je tumačenje NEODRŽIVO. Porfinogenit, naime, ne kaže da bi se Katera nalazila U Bosni, već PREMA Bosni. Da je želio kazati da su ta dva grada u Bosni, onda bi u tekstu stajalo ( grčke riječe dole prikazane na stranici). U grčkom jeziku se prijedlog (grčka slova) koristi sa lokativom i označava mjesto. 8) Prema tome, kako Porfinogenit NIJE upotrijebio prijedlog (grčka slova), njegove se riječi NE MOGU prevesti «i U zemljici Bosni Katera i Desnik». Upotrijebio je prijedlog (grčka slova), što znači da to mjesto TREBA PREVESTI izrazom koji označava smjer, u konkretnom slučaju PREMA Bosni, a NE U Bosni. To znači da Katera i Desnik nisu uopšte bili u Bosni, već PREMA Bosni, tj. U «pokrštenoj» Srbiji.
Tako bi čitava rečenica zapravo glasila u prijevodu:

«U pokrštenoj Srbiji se naseljeni gradovi Destinik, Cernavusk, Megiret, Dresnik, Salines,
a PREMA Bosni Katera i Desnik.

Na ovaj način smo, doduše «osiromašeni» podacima o gradovima Bosne u 10.vijeku, ali je donekle riješeno pitanje o statusu Bosne u Porfinogenitovo doba. 9) Nema nikakve zapreke da se Katera i Desnik lociraju izvan prvobitne Bosne.
9) Čini se da je do KRIVE INTERPRETACIJE prvo spomena Bosne došlo i zato što su se pojedini autori držali latinskog prevoda DAI, umjesto grčkog izvornika. U latinskom prevodu «in» dolazi i u akuzativu i u ablativu, dok to nije slučaj sa grčkim jezikom, koji razlikuje upotrebu prijedloga (grčka slova). Pogrešan prijevod ovog mjesta prvi je uočio P. Anđelić, iako o tome nije ništa objavio.



!
klikni na slike radi uvećanja :shhh:

85 hadzijahic.GIF



I Relja Novaković u knjizi «Gde se nalazila srbija od 7. od 12. veka» na 48.strani takođe IZDVAJA Bosnu sa spomenuta dva grada iz «sadašnje Srbije»:

«Što se tiče materijalnih tragova koji ukazuju na postojanje gradova i utvrđenja na ovom području, ima ih nekoliko desetina i možda bismo pažljivim istraživanjem, uz podrobno proučavanje toponima, hidronima i oronima, mogli utvrditi geografske položaje makar nekih od imenovanih gradova. Po svoj prilici u tom slučaju bismo utvrdili da ni Salines nema smisla tražiti na području današnje Tuzle i da uopšte nema smisla pomišljati na severoistočnu Bosnu niti na današnju severozapadnu Srbiju. Sve je to u 9.veku i prvoj polovini 10. veka moralo biti daleko od prvobitne Srbije. Taj pojam je imao drugi koren i drugi razvojni, teritorijalni smer. Nešto od toga možemo naslutiti i iz sledećih poglavlja Porfinogenitovog spisa, iz onih u kojima s eon makar i ukratko zadržava na pojeidnim primorskim oblastima. Čini nam se da u tim opisima treba tražiti i objašnjenje položaja NJEGOVE SADAŠNJE SRBIJE.
Ali pre toga da se ipak malo zadržimo na imenima spomenutih naseljenih gradova, jer je to jedno od suštinskih pitanja u našem pokušaju da utvrdimo geografski položaj Porfinogenitove pokrštene Srbije. I pored najavljene teškoće ne ostaje nam ništa drugo nego da uz sve dosadašnje rezultate vidimo postoji li još neko rešenje. Kao što je napred rečeno, možda će biti dobro da u ovom pokušaju pođemo od eliminacije onih područja koja Porfinogenti spominje VAN pokrštene Srbije («sadašnje» Srbije) i u kojima posebno navodi imena naseljenih gradova.Isto tako valja ISKLJUČITI i ona područja koja, po svemu sudeći, u njegovo vreme NISU ULAZILA u sklop pokrštene Srbije. Prema tome, ako IZDVOJIMO Paganiju, Zahumlje, Travuniju sa Konavljem, Duklju i BOSNU, čije naseljene gradove Porfinogenit POSEBNO IMENUJE, i ako izostavimo područje istočno od Lima, prvo zbog nespominjanja Rasa i Zvečana, a drugo zato što nam se iz drugih izvora čini da to područje Porfinogenit ne ubraja u svoju sadašnju Srbiju («pokrštenu Srbiju») onda bi nam, kao što smo već napomenuli, ostalo da za navedenim gradovima tragamo uglavnom u župama Dukljanovog Podgorja, uključujući tu i Metohiju.

47-48.GIF

Inače, Relja Novaković je na stranama iste knjige od 47-55 pokušao locirati spomenutih 6 gradova u tadašnjoj Srbiji, pa bi po njemu:
Destinikon (Dostinik) bio srednjovjekovni grad Ždrijelo, koji s enalazio blitu Pečke patrijaršije
Meguretous, odnosno, Međutječej, bi po njemu mogla biti današnja Foča
Dresneik bi mogao biti srednjovjekovni grad Drsnik u Metohiji, na desnoj obali rijeke Kline
Lesnek, odnsono Lesnik, smjestio je Relja u dolinu Lima, u području Bijelog Polja
Salenes, koji po njemu NIJE današnja Tuzla, već neko naselje po imenu Slatina, postojalo je u okolini današnjeg čajnića
Tzernabouskei, odnosno černavusk nije locirao.
Taj grad uz Kateru i Desnek koji su PREMA Bosni na donjoj karti su označeni sa upitnicima, pošto za njih nije opisano gdje bi se bar približno mogli nalaziti, i na donjoj karti su locirani proizvoljno, ali sa osnovnom tezom, da su se nalazili PREMA Bosni, dakle negdje blizu granice sa Bosnom.
Inače, Katera i Desnik su isto označavani i na klasičnim kartama (pogledati iz «Historija YU naroda» 1953.g.) sa upitnicima i kada su prikazivani u okviru Bosne, gdje se takođe nije mogla odrediti njihova lokacija.


!
klikni na slike radi uvećanja :shhh:

Katera i Desnik su PREMA Bosni.JPG
ne zna primitivizam šta je minimalizam

Slika
Avatar korisnika
admin
Site Admin
 
Postovi: 5710
Pridružen: Sub pro 29, 2012 2:09 pm
Lokacija: Tuzla, Bosna

Vrati se na: Bosona iz DAI

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 1 gost

cron