Strana 1 od 1

Ko su tržišni lideri u prodaji piva, vina i alkoholnih pića u BiH

PostPostano: Pet vel 15, 2019 11:51 am
Postao/la admin
Tokom 2016. godine, većina rasta u Bosni i Hercegovini kad je u pitanju pivo generirana je u razvoju kategorija kao što su domaće premium pivo, tamno pivo, pa čak i craft pivo, navodi Euromonitor u svojem istraživanju, izvještava Indikator.ba.

Prvi craft pivski brandovi su se pojavili, priodajući se već širokom rasponu i složenosti piva koje je dostupno potrošačima u zemlji.

StarBev, Banjalučka pivara i Heineken vodeći su u prodaji piva u Bosni i Hercegovini u 2016. godini s tržišnim udjelima od 23%, 21% i 15%. U nastojanju da generiraju snažan volumen prodaje, njima je važan fokus na proizvode koji privlače masovnu potražnju, posebno ekonomična i srednjecjenovna piva, što je jaka tačka triju vodećih igrača.
U Euromonitoru očekuju da će pivo ostati dominantna kategorija alkoholnih pića u Bosni i Hercegovini tokom budućeg razdoblja. Iako je prodaja piva vrlo razvijena, postoje znakovi razvoja nove niše koja ima potencijal za budući rast, uključujući i premium ponudu, tamno pivo i craft pivo.

Dostupnost i raznolikost vina značajno se poboljšala u Bosni i Hercegovini. Ovi faktori pridonijeli su velikom povećanju potražnje, iako je rast ograničen na potrošačke segmente koji sebi mogu priuštiti upuštanje u sve bogatijem rasponu vina u ponudi.
Vodeći igrači u Bosni i Hercegovini su svi regionalni i domaći proizvođači koji se više fokusiraju na volumen, a manje na kvalitet. To su u velikoj mjeri vinarije osnovane za vrijeme bivše Jugoslavije, a većina njihovih marki je trenutno popularna, uključujući i vodeći brand Vranac crnogorskog proizvođača Plantaže 13. juli.
U Bosni i Hercegovini, vino se često doživljava kao zdravo, visokokvalitetno alkoholno piće. Ipak, s izuzetkom regije Hercegovine, ne postoji prava tradicija konzumacije vina u zemlji i potrošačka baza za te proizvode ostaje prilično uska, navodi Euromonitor. Stvari su kreću u pravom smjeru u posljednjih nekoliko godina, i kao što se baza potrošača vina proširila tokom proteklog razdoblja, trend će se vjerovatno nastaviti u budućnosti, pa čak i pojačati očekivanim poboljšanjem prihoda potrošača.

On-trade prodaja rakije (prodaja u barovima, restoranaima...) bilježila je u 2016. godine rast, dok potrošači i dalje snažno preferiraju tradicionalno destiliranu rakiju za potrošnju kod kuće. Prodor domaćih destiliranih alkoholnih pića, posebno rakija, stoga je vrlo visok on-trade trgovački kanal, koji je sve veći fokus za inspekcijske vlasti zbog nezakonite trgovine.
Badel 1862 doo, Stock BH doo i MB Impex doo bili su vodeći igrači kad je rakija u pitanju u Bosni i Hercegovini tokom 2016. godine s tržišnim udjelima od 23%, 15% i 12%.
Dok je MB Impex relativno nov u kategoriji, dva vodeća igrača su tradicionalno popularna i uživaju ​​snažnu lojalnost u svojoj potrošačkoj bazi.

Kao i kod piva i vina, kategorija u kojima potrošači očekuju nadogradnju u smislu kvalitete tokom prognoziranog razdoblja, sličan trend očekuje se za rakiju. Potrošači, pogotovo mlađi, postat će osjetljiviji na brandove, dok se očekuju snažne izvedbe malih domaćih proizvođača s naglaskom na premium brandove, pogotovo premium rakiju.

Carlsberg je i dalje dominantan igrač u kategoriji Cider/ Perry pića, generirajući 89% tržišnog udjela u 2016. Carlsberg je pionir u ovoj kategoriji u Bosni i Hercegovini i slijedi predstavljanje tih proizvoda s jakom oglašivačkom podrškom, koja pomaže da izgradi jako prepoznavanje branda među ključnim potrošačima, kao i snažnu lojalnost prema svojem brandu Somersby.

Diageo je zadržao vodeću poziciju u RTD premiksima visoke čvrstoće u 2016. sa 42% tržišnog udjela, sa više nego dvostruko većim udjelom od svakog od svojih najbližih suparnika, proizvođača Bacardi & Co Ltd i Badel 1862 doo, koji imaju tržišne udjele od 20% i 19% .
Diageo je vrlo dobro pozicioniran s obzirom na vrhunsku dostupnost svoje Smirnoff Ice marke u off-trade (trgovine, nezavisna maloprodaja...) i on-tradeu.
http://indikator.ba/Vijest.aspx?p=1&id= ... %87a+u+BiH

Re: Ko su tržišni lideri u prodaji piva, vina i alkoholnih pića u BiH

PostPostano: Sri svi 01, 2019 10:36 am
Postao/la admin
Donosimo vam rezultate poslovanja četiri velike pivare u BiH. Pogledajte ko je imao najveće prihode a ko zaradu, ko je poslovao bolje, a ko lošije nego godinu ranije.

Poslovni prihodi Sarajevske pivare iznosili su prošle godine 35,4 miliona KM, skoro isto kao i godinu ranije.

Ova kompanija lani je imala zaradu, odnosno neto dobit od 655.088 KM, znatno manje nego u 2017. kada je zarada iznosila 1,8 miliona maraka.

Firma je zapošljavala 340 radnika, u odnosu na 316 godinu ranije.

Pivara Tuzla prošle godine je imala poslovne prihode od 30 miliona maraka, što je porast u odnosu na 28,8 miliona godinu ranije.

Ova kompanija je ostvarila najveću zarada od svih pivara u BiH – neto dobit lani je iznosila oko 4,2 milion KM. Godinu ranije dobit je bila oko 3,7 miliona maraka.

Ova pivara lani je zapošljavala 220 radnika.

Banjalučka pivara prošle godine je imala poslovne prihode od 46,2 miliona, dakle najveće prihode od svih pivara u BiH. No, za razliku od konkurenata iz Tuzle i Sarajeva, njeni prihodi su pali, jer su godinu ranije iznosili 46,8 miliona maraka.

Još veći pad zabilježen je kod neto dobiti, koja je lani iznosila 1,8 miliona KM, a godinu ranije oko 6,3 miliona.

Ova pivara u 2018. je zapošljavala 275 radnika.

Bihaćka pivara imala je prošle godine poslovne prihode u visni od oko 9,57 miliona maraka, što je nešto manje nego godinu ranije kada su oni iznosili oko 10 miliona.

Firma je ostvarila neto dobit prošle godine od 74 hiljada KM, znatno manje nego godinu ranije kada je profit iznosio 354 hiljade maraka.

Kompanija je lani imala 107 radnika, jednog više nego godinu ranije.

Podsjetimo da je vlasnik Pivare Tuzla kompanija RK Invest, odnosno Bingo, dok je većinski vlasnik Sarajevske pivare Hilmo Selimović. Banjalučka pivara pod kontrolom je britanskog fonda Altima UK.

Najveći pojedinačni vlasnik Bihaćke pivare je Adem Ibrahimpašić, sa oko 49 posto dionica.

Autor: BiznisInfo